Flügel campagne

Project Description

Tijdens het Adoptieleren heb ik voor Slijterij Marcellino een Flügel campagne verzorgd. Via Facebook en Twitter heb ik in samenwerking met de eigenaar Marcel Elsinghorst en een vertegenwoordiger van Flügel de campagne zelfstandig verzorgd. De doelstelling was om minstens 100 jongeren in de leeftijd van 16 tot 20 jaar die gedurende de campagne Marcellino bezochten en Flügel kochten.

Aanleiding
Het klantenbestand vergrijst al jaren. Oude mensen sterven en daar is geen vervangend publiek voor. Met name het binnenlands gedistilleerd heeft al jaren lang een negatieve index. Door een actie die gericht is op jongeren, weten zij in de toekomst de weg naar de Marcellino eerder te vinden. Investeren in de toekomst. Jongeren vanaf 16 jaar gaan momenteel massaal naar de supermarkt voor drank. Met deze actie konden wij jongeren stimuleren de slijterij in de toekomst vaker te bezoeken. Deze campagne heeft veel reclame en publiciteit opgeleverd. Daar kon geen advertentie of folder tegen op! Er werd veel over gesproken. Dat leverde positieve mond tot mond reclame op. Het doel was dat als jongeren in Groenlo aan drank moeten denken, er ook automatisch aan Marcellino wordt gedacht. Uiteindelijk is het de vraag of slijterij Marcellino ook daadwerkelijk door hen bezocht ging worden de toekomst. Destijds leverde het uiteindelijk zowel voor Marcellino als Flügel grote publiciteit in Groenlo op. Win win situatie dus!

Resultaat
Op het moment dat de actie gaande was, was de eigenaar Marcel Elsinghorst op skivakantie. Voordat de actie begon heb ik veel voorbereidend werk verricht en de hele winkel versiert. Tijdens de actie heb ik de winkel zelfstandig gerund, de actie verzorgd en na afloop de winkel weer volledig opgeruimd. Het was een geslaagde actie! Er was meer naamsbekendheid voor zowel Marcellino als Flügel in Groenlo gegenereerd en de beoogde doelstelling is ruimschoots behaald.

Project Details

Customer

— Flügel

Year

— 2012

Related Projects