Camping de Eekhoorn

Project Description

Aanleiding
Camping De Eekhoorn stond aan het begin van een nieuwe fase. Door de jaren heen waren er nooit echt grote investeringen gedaan, waardoor het campingbedrijf zich nauwelijks heeft kunnen ontwikkelen. De camping ligt in een fraai natuurgebied, maar het terrein, de gebouwen en chalets waren aan een grote opknapbeurt toe. De zoon wilde samen met zijn vrouw de dagelijkse leiding overnemen van zijn ouders. Zij wilde het bedrijf graag voortzetten maar besefte dat er grote veranderingen nodig waren. Uit diverse marktonderzoeken1 bleek dat het goed ging met de Nederlandse Bungalowverhuursector. De zoon en zijn vrouw waren overtuigd van de kansen voor de een bungalowpark. Hoe konden ze zich onderscheiden van andere aanbieders en tegelijkertijd de oude, vaste klanten binnenboord houden?

Projectopdracht
Het ontbrak de eigenaren aan kennis om de ideeën verder uit te werken. Zij hebben het kenniscentrum van school benaderd voor advies. Onze rol in dit project was die van adviseur. Ik was voorzitter en verantwoordelijk voor de facetten: Facility Management, Organisatie (bedrijfskunde) en Financieel. De zoon en zijn vrouw werden geadviseerd aan de hand van een adviesrapport hoe De Eekhoorn een volwaardig bungalowpark kon gaan realiseren op het terrein. Het onderzoek moest uiteindelijk leiden tot een adviesrapport waarin verschillende aspecten van de plannen gemotiveerd en geïntegreerd werden uitgewerkt. Daarnaast wilde de opdrachtgever van ons weten welke verbeteringen en uitbreidingen er met betrekking tot de huidige situatie moest worden doorgevoerd.

Projectresultaat
– Een inventarisatie en analyse van de huidige situatie
– Een advies rapport over de nieuwe situatie

Randvoorwaarde
Het maximale budget was 4 miljoen euro. Verder was terreinuitbreiding niet mogelijk.

 

1NRIT, Gfk PanelService Benelux en Recon

Project Details

Related Projects